Sunday, December 27, 2009

Faedah Berbekam

1.Membuang keracunan dalam badan yang menyebabkan mudah mendapat penyakit disebabkan terlalu banyak makan ubat-ubatan (bahan kimia)
2.Memulihkan saraf dalam tubuh manusia
3.Melancarkan system badan supaya berfungsi dengan baik
4.Melancarkan pengaliran oksigen keseluruh tubuh bagi membolehkan badan kembali sihat.
5.Menambah dan menguatkan daya tahan badan (system imun) supaya dapat mencegah penyakit.

Jenis-jenis Penyakit yang Boleh di Rawat

Asma
Darah Tinggi
Diabetes
Lemah Jantung
Stroke
Migrain / Sakit Kepala / Pitam
Demam / Batuk / Selesema
Resdung / Jerawat Batu
Kencing tidak Lawas
Gaut / Bisa-bisa Sendi / Tulang
Sakit pinggang /Belakang
Lepas Bersalin
Obesiti
Lemah Tenaga Batin
Senggugut / Haid tidak teratur
Sakit Buah Pinggang
Sembelit / Buasir
Gastrik
Sakit Perut / Angin
Kanser
Penyakit Kronik
Sihir / Jin / Syaitan / Saka


Kelebihan Berbekam
Berbekam boleh menyembuhkan demam dalam masa yang singkat, InsyaAllah. Amalan berbekam dapat mengelakkan diri dari penyakit-penyakit dan dapat menjaga kesihatan badan untuk beribadah.

Punca Terjadinya Penyakit
Penyakit berpunca dari darah yang tidak berfungsi lagi dalam badan (darah kotor) yang akhirnya terperangkap dan menjadi racun (toksin) dan menghakis kecergasan badan. Jika tidak dibuangkan; badan tidak boleh bertahan lama maka terjadilah penyakit.

Merawat Penyakit
Penyakit yang di hidapi perlu dirawat sehingga pulih. Pesakit adalah dinasihatkan agar membuat rawatan selama tiga kali berturut-turut mengikut jadual yang di tetapkan. Jika tidak, penyakit tidak dapat di pulihkan sepenuhnya.

Berbekam Mendapat Keberkatan ALLAH SWT
Muslimin dan Muslimat hendaklah mengamalkan BEKAM sekurang-kurangnya setahun sekali di kepala pada bulan REJAB ataupun bulan Sya’ban untuk mendapatkan keberkatan Allah SWT.

Note to Self: Saya percaya berbekam dapat membantu saya menyembuhkan kanser yang saya ada kerana selain mendapat keberkatan ALLAH SWT dan mengikut sunah RASULULLAH SAW ia juga membantu badan saya memperolehi oksigen yang diperlukan (selain daripada melakukan senaman) dan secara tidak langsung ia boleh menambahkan system dayatahan (imun) penyakit. Sistem saraf saya juga bertambah baik. Alhamdulillah. Segala Puji bagi Allah.
Semenjak 5 kali menjalankan rawatan ini didalam bulan ini sahaja; saya merasakan perubahan yang amat positif kerana badan semakin ringan dan cergas. Tiada lagi sakit-sakit badan keletihan dan lesu. Gangguan-gangguan perasaan (terutamanya ketika dalam kedatangan HAID dan ketika TIDUR MALAM) juga berkurangan.

Ada pesakit yang datang untuk rawatan, menangis-nangis dan meracau-racau tidak mahu di bekam. MasyaALlah. Terpaksa di pujuk dan di rayu oleh si anak dan suami.

"Bagi mereka yang masih sihat dan tidak berpenyakit tentu hairan mengapa terdapatnya gangguan? Ini adalah kerana, orang yang berpenyakit adalah mereka yang berada di dalam keadaan yang lemah (semangat, jiwa dan badan). Mereka adalah bukan diri mereka yang sebenar. Mereka tidak mungkin mahu kelihatan dan melalui keadaan seperti ini jika mereka SIHAT. Syaitan / Jin amat senang memasuki mereka yang dalam keadaan sebegini.
Oleh itu, mereka yang sihat harus memahami situasi si PESAKIT. Banyakkan bersabar dan membantu pesakit selagi berdaya.Ikhlaskanlah diri dalam membantu mereka yang TERSAYANG. Ini bukanlah kerja yang senang; tetapi, Allah pasti memudahkan segala urusan bagi mereka yang IKHLAS. Semoga mereka mendapat KEBERKATAN dan RAHMAT Allah jua.”


Saya memilih untuk berbekam dengan Perniagaan Al-Yakin - Pusat Bekam Hj Ibrahim bin Hj Mokhsen (03-4107 7827 / 013-375 8087) bertempat di Taman Melawati, Kuala Lumpur. Ia dilakukan oleh isteri dan anak perempuan beliau (untuk wanita) dan anak lelaki beliau (untuk lelaki). Cawangan-cawangan lain: Kajang, Selangor dan Sg Udang, Melaka.
Cawangan KL: 224, Jalan Negara 2, (Ikut Lorong Selangor) 53100 Taman Melawati, Ulu Klang, S'ngor.
Cawangan Melaka: Paya Rumput Sg Udang, Batu 11 1/2, Sg Udang, Melaka.
Cawangan Kajang: A-37-GB, Jalan Prima Saujana 2/A, Taman Prima Saujana, Kajang, S'ngor. (013-207 8816)


Sumber;~ My Journal - A Journey to an End ~ @http://rahayu-roslan.blogspot.com/

No comments: