Thursday, January 17, 2008

kasut kulit selipar jepun

salam sahabat se blog...entri pertama, aku namakan kasut kulit selipar jepun..dua alas kaki yang berbeza darjatnya..kasut kulit semua orang tau harganya dan gunanya...tak payah aku cerita...aku suka kasut kulit...aku pakai kasut berjenama, walaupun aku tak kaya mana..aku pentingkan keselesaan..kata orang alah membeli menang memakai...tak apelah...tapi selipar jepun pun walaupun murah namun besar jasanya....aku guna selipar jepun dalam tandas..dalam rumah pun aku guna untuk selamatkan kakiku daripada kotor..aku guna dari muka pintu tandas ke muka pintu bilik solat..aku guna di dapur untuk elakkan kakiku basah..aku guna di halaman rumah masa bersih halaman..sungguh selesa. besar jasanya selipar jepun padaku..maklumlah..aku orang kampung..orang teranung kite...kampungku terletak dalam daerah yang terkenal dengan jolokan bandar di bawah tasik..daerah yang aman dan tenang..

ahh...susahnya belajar tanpa guru..kata orang belajar tanpa guru bertemankan syaitan..aku pernah terbaca, tapi lupa di mana..

No comments: